Acum că s-au mai așezat toate, eu m-am acomodat cu locurile vechi, am desfăcut bagajele iar costumul de baie l-am aruncat pe undeva, prin fundul dulapului până la anul, acum că gândurile parcă încep să se sedimenteze și să devină amintiri, acum că vorbesc doar la trecut de vacanță- nu-mi rămâne decât să scriu despre acele clipe.

Asemenea păsărelor ținute ani buni în captivitate, când le eliberezi, săracele nu au curajul să zboare prea departe ci poposesc pe ramura cea mai apropiată, așa și noi, după ani buni de litoral românesc, ne-am zis să nu ne aventurăm pe coclauri prea străine ci mai bine să vedem dacă marea la vecinii noștri bulgari este la fel de Neagră.

Ne-am zis că mai bine alegem un oraș mai mărișor, nu de alta dar serile și nopțile de vară sunt lungi, așa că am ochit Varna- al treilea oraș ca mărime din Bulgaria. Pentru hotelul unde ne-am cazat le suntem recunoscători site-ului booking.com. Am avut ceva îndoieli, mai ales că rezervarea s-a făcut rapid, online, fără să plătim vreun avans ori să dăm vreun telefon. Recomand site-ul pentru rezervări așa cum recomand hotelul Best Western Park. Dar să o iau pe rând.

Totul începe cu un drum, iar la noi ăsta a durat ca în basme, o noapte și o bucată din zi. Am plecat din Iași puțin înainte de ora 11 noaptea și am ajuns la capăt, adică în Mangalia, pe la 9 dimineața. De acolo cu un microbuz până în Varna, unde am ajuns la 11. Drum lung și obositor dar nu vii la mare să dormi așa că am plecat să căutam plaja o casă de schimb valutar. Cum hotelul nu era chiar în centrul orașului iar noi oricum nu il cunoșteam ne-am învârtit vreo două ore ca în final să găsim un Western Union.

Ne-am întors la fix pentru ckec-in și uimită am fost încă de la început de încrederea bulgarilor în români oaspeți. Fiind obișnuită cu românii, am fost uimită când am văzut că recepționerul ne dă cartele camerei în 2 minute și ne spune că sejurul se plătește la urmă. Aceiași ochi i-am căscat și la sfârșit când am eliberat camera și recepționera s-a bazat numai pe cuvântul nostru că nu am consumat nimic din mini bar, fără a mai face o verificare. Hotel curat și răcoros pe ale cărui holuri mirosea mereu a vanilie și a brad. Camera la fel, cu vedere spre șosea și mare iar aerul condiționat și televizorul au fost numai bune în cele două zile în care eu și Mâzgâlici am zăcut din cauza unei intoxicații alimentare.

Curățenia în cameră se făcea zilnic, la fel se schimbau lenjeria și prosoapele iar după fiecare vizită a cameristelor găseam pe pernă 2 bombonele 🙂 Micul dejun variat, așa că puteam să alegem între cereale, omletă, paste cu brânză, cornuri, mezeluri, legume, pepene, lapte sau iaurturi. Aici am descoperit că iaurtul poate avea sare…Cum noi ne-am luat numai mic dejun, seara și la pranz aveam de unde alege unde să mâncăm. În ultima zi am găsit un fel de autoservire cu specific pescăresc, cu prețuri foarte ok și mâncarea foarte bună. Restaurantul se cheamă Nemo și e în centru orașului (pentru cine alege Varna).

Nisipul și marea mi s-au părut la fel ca cele de la noi, numai că plaja era mai curată iar alge am văzut în două zile, după două noapți de furtună. Ce am mai observat pe plajă a fost că nimeni, dar absolut nimeni nu avea cearșaf. Toată lumea făcea plajă pe prosop. Eu oricum rămân fana cearșafului și numai faptul că nu a mai încăput în bagaje m-a împiedicat să-l ancorez pe plaje bulgărești.

Cu toate astea, au și bulgarii câteva minusuri, dar despre ele într-un post viitor

4 thoughts on “Amintiri de vară”

1. Mazgalica, de trei ani numai prin booking.com imi rezerv cazarea, tocmai pentru faptul ca sunt foarte rapizi si nu cer avans (asta daca faci rezervari pentru strainatate)si au hoteluri bune ( Franta, Anglia, Viena)… dar daca faci rezervare pentru litoralul romanesc, se schimba treaba, trebuie sa platesti avans in 24 ore, ca asta este politica hotelurilor romanesti 🙂
    Ma bucur ca v-ati simtit bine in vacanta! 🙂

1. Eu am auzit prima dată de booking.com anul trecut și atunci eram cam suspicioasă, mai ales că prețurile erau ok și rezervările se făceau foarte simplu. Anul ăsta ne-am zis că și așa nu avem nimic de pierdut în caz că ne trag țeapă dar se pare că sunt serioși 🙂

2. Asta e perioada mea preferata din vara. Cand stau si motai, mananc multe fructe si scriu tot ce-am facut in vara care tocmai am trecut. Parca simti cum se transforma totul in amintiri, si nimic nu e mai placut decat sa vezi rasaritul de pe balcon, cu o portie mare de inghetata! 🙂